lördag 5 februari 2011

Truck!!!! På en lördag????

Där satt man med morgonkaffet i godan ro med morgontidningen och telefonen ringer; har du en truck i bakfickan???

Containerbil är på plats om ca 45 min!!! Satte kaffet i halsen! Hur lätt är det att hitta en truck en lördag?

På med kläderna i 190 och in i bilen, hastighetsbestämmelser? Normalt är det bara 50 och 70 hela vägen men min bil går inte så sakta. Ånej glöm det!! In till närmsta granne. Har du nått med gafflar på traktor eller nåt? Det hade han ;D!

Enorm tur att det finns hjälpsamma människor och jag tycks ha valt en fantastiskt bra by med hjälpsamma invånare.

Lossning av ca 300-400 kvm virke, 3 pallar med stengolv, kaminkonstruktion 3 pallar, trappa och resten av fönsterna. En hel hög av byggare hade infunnit sig om i fall att jag inte lyckats hitta nåt med gafflar på. Det visade sig att de behövdes ändå för virket måste under tak och där får det inte plats med en traktor.

Mitt i denna röra dök också killen upp som ska installera värmepump och allt det skulle gås igenom. Just idag hade jag önskat jag var förökningsbar genom celldelning. Nu fungerar ju inte det men det ordnade sig med lite organisation.

Nu är allt på plats och det går att visualisera ett hem med allt detta. Just idag känner jag mig som ett barn på julafton och är överlycklig. Känslan att allt blir toppen är återigen på plats och här kommer jag att trivas så bra att de antagligen får bära ut mig pga ålder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar