onsdag 9 februari 2011

Betongen kom till byn

Äntligen, äntligen!!

Imorse kom "lilla" betongbilen med stor kran och slanganordningar för att ge mig ett varmt och trevligt golv. Tänk vad tekniken kan göra i effektivitet. Om vi skulle gjort detta för hand hade det tagit några dagar nu gjordes detta på 1 ½ timme.

Vi började med verandan och det gick fint. Därefter var det kök och hall. Sen skulle kranen över hustaket och jag blev klart bekymrad. Det behövde jag inte för det var en hög grunka och den hade säkert kunna gjuta hela trädgården.

Vips så var badrummet också klart.

Tung slang

Nu gjuter vi fast byggfolket =)
Nu ska det bränna klart sen kommer mitt tjusiga golv på plats.

Det blev en del kvar i blandaren så vi passade på att laga det som en gång var ett uterum och som nu ska bli ett trädäck istället. Här kan jag sitta i morgonsolen på somrarna och äta min frukost och titta ut över åkrarna på baksidan. Det ska ske redan i sommar.

Här ska det finnas blommor som bor i krukor och en liten kryddträdgård. Dessutom är min tanke att bygga en utegrill av teglet från de gamla skorstenarna.

Grillfest kanske?? Under någon varm sommardag kan man sitta här och ha en härlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar