lördag 3 december 2011

Snart 1 ½ år....

Det lackar mot jul och min ambition var att hela nedervåningen skulle vara klar till advent. Jag lyckades nästan. Det som är kvar nere är en platsbyggd garderob i köksentrén med de gamla verandadörrarna som garderobsdörrar. Tyvärr har jag inte kunnat färdigställa det pga trubbel med elektriker.

I ett sånt här stort projekt gör man även en del misstag och även jag råkade ut för oseriösa hantverkare, därför har jag fortfarande löshängande sladdar och en icke helt fungerande el i huset, men just nu får det gå ändå. Finns ju stearinljus!

Pappa har renoverat Brygghuset på utsidan och ja, vad ska jag säga? Det blev så fint, gaveln intill grannen var på väg att ge med sig och som tur var blev pappa klar innan ilskna Berit for fram.

Innan
Efter


Gaveln inte då!


Numer finns ett litet fönster också. Pappa pausar på grannens tak!

 

Stormen klarade jag och mina hus någorlunda... Stallet fick stryk men det mår inte så bra. Tanken blir nog att trillar det inte själv så måste det nog rivas. En del av stallet har jag varit och plockat på utvalda delar i byn efter Berit... En sån storm till sen går det nog åt pipsvängen!
Jag trivs utmärkt härute och ångrar inte en sekund att jag köpte detta även om jag under hösten varit ganska trött och sliten men resultatet är jag så nöjd med att det faktiskt är värt det.

Ni får lite bilder att titta på. Förr & Nu kan vi kalla dem och jag tror ni förstår min glädje över resultatet och över det fantastiska arbete som lagts ner.

Så här långt tackar jag alla inblandade för ett enormt arbete och också de som stöttat mig i mitt projekt.
Min familj
Vänner
mfl.

Vad gav jag mig in på????



Helnöjd =)

Oj oj hoppet ute???


Åh nej då blev fint =)

Hmmm var är huset och baksidan?

Är detta mitt?

Bada? Nej tack!

Bada? ja  tack!

Tvätthörnan

Modernt kök inte riktigt!


Fd matrum


Viss skillnad!!!



Hall nere i mitten av huset! Huh!

Såja lite bättre!



Vardagsrummet innan

NU!!


Lyser vackert i vintermörkret!

Sista rummet nere innan!

Läshörnan

Lite tomtar får man ju ha =)

Lite juligt i kreationen. Glasvasen och silverkannan fanns i huset!

Trollpil på verandan lyser fint mot de vackra dörrarna!



En sko kan man ha!!!

Jag önskar er alla en riktigt God Jul & ett fantastiskt 2012!










2 kommentarer:

  1. Hej Gisela

    Hvor er det bare helt fantastisk hvor dejlige du har lavet huset i stand. Jeg er så glad for at det blev dig der købte huset. Jeg er rørt til tårer over at du helt har fanget husets ånd. Min farmor ville have elsket det!

    Rigtig God Jul og Godt Nytår

    Knus Susse C. C. Persson

    SvaraRadera