tisdag 24 augusti 2010

Min dröm

Jag blev förälskad!! Nej, inte i det motsatta könet (vilket hade varit trevligt) utan i ett hus.

Huset var till salu och är i extremt behov av renovering. Två gånger var jag och tittade på det så jag var riktigt säker på den galenskap jag tänkte genomföra var rätt. Jo, jag kände att jag och huset hörde ihop och att det var detta jag verkligen ville göra. Här kan jag bo och må bra!

Huset blev mitt med tillhörande gammalt stall, slakteri och brygghus. Det är nu det börjar. Huset hade stått tomt i 10 år och trädgården gick inte att se, vilket innebar att jag inte hade en susning om var tomten började och slutade.

Med god hjälp hittades trädgården och numer ser det ut som stormen Gudrun varit och hälsat på en sväng men det kommer om ett par år se helt annorlunda ut.

Alla inventarier i huset ingick i köpet, möbler, husgeråd mm.

Jag har börjat min varsamma renovering eftersom jag vill behålla själen och charmen i huset, det kommer att ta tid.

Datering på huset är runt 1870 och där finns gamla spegeldörrar, fina trägolv och härliga takbjälkar som jag börjat rengöra från beklädnad i form av trädlådor och tapeter.

Det är inget arbete att hålla på med om man är rädd för att bli smutsig, för det kommer allsköns attiraljer rasandes ner i huvudet på en hela tiden.

Följ med mig på min upptäcksfärd genom tid och rum och se hur huset växer fram sakta men säkert.

Välkomna!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset om din blogg på facebook. Jag följer dig gärna. Det ska bli så spännande.

    SvaraRadera